Czym są biura serwisowane i co obejmuje ich wynajem?

Szukasz biura dla Twojej firmy? W najbliższym czasie Twój zespół się powiększy lub przeciwnie – zmniejszy? Atrakcyjną alternatywą dla standardowej umowy najmu powierzchni biurowej jest biuro serwisowane. Co to jest biuro serwisowane? Jakie korzyści płyną z jego wynajmu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

 

Biuro serwisowane – co to jest?

 

Biuro serwisowane to nowoczesna, gotowa do pracy przestrzeń biurowa zaprojektowana z myślą o najemcy. Gotowa do pracy, czyli w pełni wyposażona – w biurach serwisowanych znajdują się m.in. biurka, krzesła, szafy, a nawet rośliny. Jedyne wyposażenie, o jakie musi zadbać wynajmujący to sprzęt IT. Ale nie tylko kompleksowe przygotowanie do potrzeb najemcy wyróżnia biura serwisowane – wynajmujący może korzystać z innych gotowych rozwiązań w tym recepcji, sali konferencyjnej, w pełni wyposażonej kuchni czy przestrzeni chill out.

 

Rozwiązanie w postaci biura serwisowanego jest alternatywą dla długoterminowego wynajmu powierzchni biurowej. W przypadku biura serwisowanego nie zachodzi konieczność najmu dużej powierzchni (np. całego piętra lub kilku) na długi okres. Plusem jest też elastyczność – w razie potrzeby biuro serwisowane można powiększyć lub zmniejszyć o kilka stanowisk pracy.

 

Charakterystycznym elementem umowy najmu biura serwisowanego jest kwestia rozliczeń. Najemca cyklicznie reguluje jedną fakturę, nie płacąc z osobna m.in. czynszu czy opłat eksploatacyjnych.

 

Co obejmuje wynajem biura serwisowanego?

 

Standardowe powierzchnie biurowe do wynajęcia są wyposażane przez wynajmujących. W przypadku biur serwisowych jest inaczej – do dyspozycji przedsiębiorcy zostaje oddana zaadaptowana przestrzeń biurowa i wspólna. W zależności od standardu biurowca liczba udogodnień w ofercie operatora może się różnić.

 

Sprawdź poniżej przykładowe udogodnienia dostępne w ramach wynajmu.

 

Obsługa recepcyjna

 

Biura serwisowane oferują wynajmującym obsługę recepcyjną. Recepcja nie tylko wywiera dobre wrażenie na gościach, ale również usprawnia codzienną pracę – pracownicy recepcji odbierają korespondencję, wydają przepustki i nadzorują pracę osób odpowiedzialnych za utrzymanie porządku.

 

Poczekalnia dla gości

 

W obiektach biurowych oferujących biura serwisowane często znajduje się poczekalnia dla gości. To miejsce, w którym mogą oni odpocząć, przygotować się na spotkanie czy skorzystać z internetu.

 

Przestrzeń chill out

 

Strefa relaksu to ważne miejsce w każdym biurze. Przestrzeń ta nie tylko sprzyja zachowaniu psychicznej równowagi, ale również zapewnia warunki do tego, by zastanowić się nad rozwiązaniem trudnego problemu i wymienić poglądy. Biura serwisowane, podobnie jak biura na godziny, zapewniają dostęp do przestrzeni chill out.

 

Zaplecze socjalne

 

Ekspres do kawy, mikrofalówka czy lodówka – to przykłady urządzeń, które można znaleźć w pomieszczeniu socjalnym lub aneksie kuchennym. Biuro serwisowane oferuje dostęp do przestrzeni, w której pracownicy mogą przyrządzić i spożyć posiłek lub napój. Co ważne, najczęściej operator zaopatruje zaplecze m.in. w wodę, kawę i herbatę.

 

Serwis sprzątający

 

Wynajmując biuro serwisowane, przedsiębiorca nie musi zatrudniać zewnętrznej firmy sprzątającej – serwis zajmujący się utrzymaniem czystości to kwestia leżąca po stronie operatora biura. To duże ułatwienie zarówno pod względem organizacyjnym, jak i finansowym. 

 

Sale konferencyjne

 

Biura serwisowane to podstawowa przestrzeń, w której swoje obowiązki wykonują pracownicy. Jednak wynajmujący może otrzymać również dostęp do sali konferencyjnej, w której może organizować choćby spotkania z klientami i zespołem. 

 

Jak wygląda dostęp do biura serwisowanego?

 

Odpowiedź na pytanie, co to jest biuro serwisowane, może być niewystarczająca – jedna z najczęstszych wątpliwości najemców dotyczy dostępu do przestrzeni biurowej. Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do biura serwisowanego? Najczęściej najemcy mogą korzystać z wynajmowanej przestrzeni przez 24 godziny na dobę, chociaż nie we wszystkich biurowcach jest to standard. Niekiedy ograniczenia mogą wynikać np. z godzin pracy ekip porządkowych.

 

Obiekty biurowe, w których znajdują się biura serwisowane, zapewniają wiele rozwiązań sprzyjających zwiększaniu bezpieczeństwa najemców – przykładem może być system kontroli dostępu. W rezultacie wstęp do każdego biura serwisowanego jest ograniczony – aby otworzyć pomieszczenie, niezbędna jest karta dostępu lub klucz. Sprawia to, że biuro serwisowane jest w pełni bezpieczne – osoby postronne nie dostaną się do niego, nawet jeżeli wejdą do budynku.

 

Ile kosztuje wynajem biura serwisowanego i od czego to zależy?

 

6050,00 zł za 4 biurka w biurowcu Q22 i 16 600,00 zł za 11 biurek w wieżowcu Warsaw Unit przy Rondzie Daszyńskiego 1 – tyle kosztują biura serwisowane w Warszawie. Trzeba jednak pamiętać, że nie są to stawki reprezentatywne dla całej Polski – stolica to największy i jednocześnie najdroższy rynek biurowy.

 

Od czego zależy cena biura serwisowanego? Jakie czynniki mają wpływ na ostateczną wysokość czynszu? Należą do nich:

 
  • miasto – biuro serwisowane pod warszawskim adresem będzie kosztować dużo więcej niż przestrzeń biurowa w mniejszej miejscowości;
  • lokalizacja w mieście – biura serwisowane znajdujące się w centrum miasta zawsze są droższe niż te, które położone są na przedmieściach;
  • wielkość powierzchni biurowej – im więcej biurek potrzebuje wynajmujący, tym niższy będzie koszt jednego stanowiska pracy;
  • standard biurowca – im wyższy standard zapewnia operator, tym wyższa będzie stawka za korzystanie z biura;
  • lokalizacja biura serwisowanego w budynku – najtańsze są biura serwisowane zlokalizowane w miejscach, w których nie ma okien. 
 

Czy biuro serwisowane to dobry wybór? Z serwisowanej przestrzeni biurowej chętnie korzystają start-upy i firmy w fazie dynamicznego wzrostu, które muszą na bieżąco zwiększać lub redukować liczbę stanowisk pracy. Ze względu na to, że operatorzy biur serwisowanych nie wymagają podpisywania długoterminowych umów najmu, z tego rozwiązania chętnie korzystają również przedsiębiorcy ceniący sobie elastyczność czy remontujący własną siedzibę.