Jak wybrać biuro po pandemii

Jak wybrać biuro po pandemii

Ponad roczna przerwa w pracy biurowej spowodowała, że wiele firm zrezygnowało z przedpandemicznych biur i teraz zaczyna intensywnie poszukiwać nowych, idealnych przestrzeni dla swoich pracowników. Trend powrotu do pracy biurowej się nasila, jednocześnie należy uwzględnić możliwość pracy hybrydowej, a także pamiętać, że nie wiadomo czy nie spotka nas kolejna fala zachorowań i obostrzeń. Przy tym wszystkim należy nie tylko skalkulować wysokość inwestycji, jaką jest biuro, ale też zapewnić sobie elastyczność i możliwość wprowadzania modyfikacji nawet podczas trwania umowy najmu.

Decydując się na biuro, warto postawić na biura serwisowane, które są biurami „all inclusive”. W jednej, z góry ustalonej cenie, mamy zapewnione wszystko, co niezbędne do prowadzenia firmy. Wyposażenie biura, regularne sprzątanie, dostęp do sal konferencyjnych, strefy chillu i wyposażonego aneksu kuchennego, a często także możliwość doposażenia biura w typowe dla branży udogodnienia. Na etapie konfiguracji biur serwisowanych w OmniOffice można nawet decydować o przesunięciu, likwidacji lub dostawieniu ścian i drzwi między gabinetami. Istotna jest także obsługa recepcyjna - dobrze jest zastanowić się nie tylko nad profesjonalną obsługą naszych gości, ale także nad prozaicznym faktem, czy podczas naszej ewentualnej nieobecności zostanie odebrana korespondencja.

Szczególnie uważnie warto przyjrzeć się warunkom umowy i wszelkim zapisom. Dodatkowe koszty, ukryte dopłaty, wątpliwe zapisy a także waluta, w jakiej mamy płacić czynsz, mogą narazić nas na konieczność poniesienia nieprzewidzianych wydatków. Dziś, w dobie pewnej niepewności jutra, koniecznością jest dokładne sprawdzenie warunków i łącznych kosztów. Niezwykle istotne są też warunki określające długość najmu. Tu warto znaleźć operatora biur, który stawia na elastyczność i przewiduje możliwość skracania lub wydłużania okresu najmu, zgodnie z potrzebami najemcy. 

Lokalizacja jest istotna niezależnie od trwania pandemii, ale wybierając nowe biuro, szczególnie warto się jej przyjrzeć. Prestiżowy adres, dobra komunikacja, dostępność miejsc parkingowych lub bliskość metra to element sukcesu. Wybór adresu świadczy bowiem o wizerunku firmy, a związane z nim udogodnienia są istotne z punktu widzenia zarówno odwiedzających nas kontrahentów, jak i pracowników.